Fågeljävel

Vaknade i morse och kände mig relativt utvilad. Tog bussen till Norrköping och hade basgrupp.
Nästa gång är det utvärdering och avslut. Känns väldigt bra att snart gå in i termin 3.
 
Efter lunchen fick jag sitta i skolan och vänta i 2,5 timme för att ha slutbedömning efter min praktik. Sådär lagom roligt. När vi var klara hade jag precis missat bussen till Linköping. Beslutade mig därför för att ta tåget tillbaka. Påväg till stationen och glad över att äntligen få åka hem ändrades dagen där och då. En fågeljävel bajsade på mig rätt i håret och över HELA min jacka. Helt nerbajsad tog jag upp telefonen för att ringa Robin i panik vilket slutade med att jag började storböla. Efter vi hade lagt på ringde jag till Fredrik. Fredrik trodde dock jag blivit rånad eller nerslagen och insåg när det "bara" var en fågel som bajsat ner mig att han inte hade tid att prata eftersom han var mitt uppe i en golfrunda. Tackar.  Jag traskade vidare ner till stationen och kände mig som världens minsta person ungefär.  Hela situationen hade varit hundra gånger lättare att hantera ifall man inte hade varit ensam. Istället fick jag sätta mig på tåget med fågelbajs i håret (som dessutom var helt utkletad) och låtsas som ingenting. Kul.
Robin hämtade upp mig på stationen och började ASgarva.
- "Frida.. det här händer BARA dig! Du har ju bajs överallt" .
Ringde mamma som erbjöd sig att hämta min jacka för att ta hem och försöka tvätta bort allting. Vi får väl se hur det blir med den saken.. Förbannade fågeljävel!
Stod i duschen i 45 minuter och schamponerade håret 8 gånger, skrubbade, rakade mig.. rubbet! Nu känner jag mig relativt fräsch igen.
 
Ikväll är det fotbollskväll här hemma. Bordet framför mig är uppdukat med popcorn, godis, chips. Är SÅ värd det idag!
 
 

Kommentera här: